איתור תשתיות מים

איתור תשתיות עם הציוד המתקדם בעולם

שירות תוך 12 שעות 

מיפוי מלא של כל התשתיות

התחייבות למחיר הזול בארץ

פנו אלינו לייעוץ ללא עלות 0747765929

דמיינו שאתם עושים עבודות בנייה, עבודות שיפוץ או עבודות עפר כלשהן, ובמסגרתן אתם מבצעים קידוח או חפירה אל עומק הקרקע, כשלפתע מתפרץ עליכם זרם אדיר ובלתי פוסק של מים. בתוך דקות השטח כולו מוצף ובוצי ואם ישנם מבנים מסביב, ייתכן שהמים גם חודרים אל תוך המבנים וגורמים הצפה, לפחות בקומות הקרקע. מעבר לנזק שנגרם לצינור המים, לסביבה, לדירות מסביב ולפרויקט שלכם, יהיה עליכם גם לפצות את חברת המים ואולי אף לעמוד לדין פלילי בגין פגיעה בתשתיות. בכדי להימנע מכל זה, ישנו שירות ייעודי לטובת איתור תשתיות מים לפני חפירה לעומק הקרקע, ואנשי מקצוע המתמחים בענף הבניין, עושים שימוש בשירות זה באופן שגרתי. מהו השירות של איתור תשתיות? איך זה מבוצע בפועל? מה קורה אם פוגעים בתשתית שעוברת בקרקע? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מה זה איתור תשתיות ואיך זה מבוצע?

בתוך הקרקע עליה אנו דורכים עוברים אינספור קווי תשתית. קווים אלה אחראים על הובלת מים, חשמל, תקשורת וגז אל הבתים והובלת מי ביוב מהבתים אל יעדם. ככל שמתרחקים מאזור מיושב, כך הולך ופוחת מספר קווי התשתית בשטח, אך הולך וגדל הגודל של כל קו תשתית. באזורים בינעירוניים יעברו קווי תשתית גדולים ורחבים אך בודדים, ובאזורים מיושבים יעברו אינספור קווי תשתית קטנים. בכל מקרה, כאשר אנו מבצעים קידוח או חפירה אל עומק הקרקע, ישנה סבירות מסוימת, שניתן לחשב אותה, לכך שנפגע באחד מקווי התשתית הללו. פגיעה כזאת יכולה לבוא לידי ביטוי בנזק מקומי שיש לתקן והיא יכולה לבוא לידי ביטוי גם בהיקפים קטסטרופליים של הצפות נרחבות, דליפות גז מסוכנות או התחשמלות.

איתור תשתיות מים

תהליך האיתור

איתור תשתיות היא פרוצדורה המיועדת לאתר את התשתיות העוברות בתא שטח מסוים, על מנת שניתן יהיה לבנות מפה של התשתיות ולהימנע מחפירה באזורים בהם עוברים קווי התשתית. איתור תשתיות מים הוא שירות המסופק בדיוק למטרה זו, או לצורך איתור של הנתיב בו עוברת תשתית המים על מנת לבצע בה תיקונים למשל. איתור התשתיות מבוצע באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המבוססת על שליחת גלי רדיו אל תוך מעבה האדמה וקליטת גלי הרדיו המוחזרים ממנה. מכשור ייחודי יודע לפענח את גלי הרדיו המוחזרים ולאתר תבניות ייחודיות שיכולות ליצור תבנית המייצגת קו תשתית מלאכותי. טכנולוגיה זו מאפשרת לנו להגיע למיפוי כמעט מלא של השטח, ופעמים רבות לא נדרש לבצע כל פעולה נוספת מעבר לכך. יחד עם זאת, במקרים בהם הנתונים אינם חד משמעיים או שעל פי הערכת אנשי המקצוע, התוצאות לא משקפות את המצב בשטח (בין היתר בהשוואה למפות תשתית קיימות שנתקבלו מהרשות המקומית), ניתן לבצע איתור עיוור, קרי חפירה בקרקע וחשיפת קו התשתית על מנת לוודא מעל כל ספק את נתיב המעבר שלו בקרקע.

מה חשוב לעשות על מנת להימנע מפגיעה בתשתיות?

איתור תשתיות מים הוא שלב חשוב ומרכזי במאמץ שלא לפגוע בתשתיות קיימות בקרקע, אך ישנם עוד מספר צעדים שיש לבצע על מנת להימנע מכך. הראשון שבהם הוא פנייה לרשות המקומית שבתחומה מבוצעות החפירות ובקשת מפת תשתיות לתא השטח הרלוונטי. במקרים רבים תוכלו לקבל מפה כזאת, אם כי במקרים רבים עוד יותר, המפה הזאת פשוט לא תהיה מעודכנת. ייתכן שמאז שנבנתה המפה, העבירו בשטח תשתיות כבלים, הוסיפו צנרת ביוב או מים או פרשו כבלי חשמל נוספים המיועדים לישוב חדש היושב על נתיב התשתית. אלא שאף אחד לא טרח לעדכן את המפות כנדרש ולכן המפה היא כמעט וחסרת משמעות וערך. יחד עם זאת, מפה כזאת יכולה לסייע לאיש המקצוע המבצע איתור תשתיות מים בניסיון לאמת את אמינות ומהימנות הבדיקה ובהחלטה האם נדרש איתור עיוור כאמור.

דבר נוסף שאתם רוצים לעשות הוא להחזיק בידיים שלכם את פרטי ההתקשרות עם הגורמים המתאימים בכל אחד מהגופים שתשתית שלהם עוברת באזור. כך למשל, אם אתם פוגעים בקו מים, אתם רוצים להתקשר עם אותו גורם כמה שיותר מהר על מנת לבקש את סגירת זרם המים ולשם כך אתם צריכים לדעת מיהו תאגיד המים שאחראי על תשתית המים באזור. אותו דבר בעניין חשמל, גז (חברת הגז המספקת גז באזור, או אולי מספר חברות המתפעלות כמה קווי גז במקביל) ותקשורת (כבלים ובזק).

מה קורה אם פגעתם בתשתית?

פגיעה בתשתית יכולה להיחשב לעבירה פלילית כשהחוק מחייב כל אדם לבצע איתור תשתיות לפני שהוא חופר אל תוך הקרקע. מעבר לאחריות הפלילית שיכולה להגיע לכדי אישום של גרימת נזק/ מוות ברשלנות במידה ונזק או מוות כאלה אכן נגרמים, יהיה עליכם גם לממן את התיקון של קו התשתית ושל כל הנזקים ההיקפיים שנגרמו בעקבות הפגיעה בו. הסיבה היחידה שאתם לא שומעים על מקרים רבים כאלה היא שקבלנים מקפידים מאוד על איתור תשתיות לפני שהם מכניסים מעדר לאדמה. המקרים בהם כן נגרם נזק כזה הם ברובם המכריע מקרים בהם כלל לא נעשה התהליך של איתור התשתיות.

איתור תשתיות מים הוא שירות שיכול לסייע לא רק בניסיון להימנע מפגיעה בתשתיות, אלא גם בניסיון להבין היכן בדיוק עוברת צנרת המים באזור. מידע זה יכול להיות קריטי כאשר ניגשים למהלך של שיפוץ, שדרוג או תיקון של קווי התשתית באזור וגם במקרים אלה ניתן להיעזר בשירות של איתור התשתיות על מנת להבין בדיוק מהם נתיבי המעבר של קווי המים. ישנם בישראל כמה וכמה חברות המציעות את השירות של איתור תשתיות מים ומרביתן עומדות בקריטריונים המקצועיים הנדרשים על מנת לבצע את המשימה. ניסיון רב שנים, מוניטין טוב ורקורד של הצלחה בהחלט יכולים לסייע.

איתור תשתיות בחריש

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בעומר

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בתל-אביב

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות ביפו

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!