איתור תשתיות בנצרת

איתור תשתיות עם הציוד המתקדם בעולם

שירות תוך 12 שעות 

מיפוי מלא של כל התשתיות

התחייבות למחיר הזול בארץ

פנו אלינו לייעוץ ללא עלות 0747765929

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור הראשון על השטח, הוא לבדוק את פרישת התשתיות באזור על מנת להימנע מפגיעה בתשתית חיונית שעוברת בתא השטח הרלוונטי. את הבדיקה הזו מבצעים במסגרת תהליך של איתור תשתיות, המבוצע על ידי אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה. מה זה איתור תשתיות? איך מבוצע איתור תשתיות? האם ניתן להסתפק במפות התשתיות שמספקת הרשות המקומית? האם חובה לבצע את בדיקת איתור התשתיות על פי חוק ומדוע? כמה עולה תהליך של איתור תשתיות בנצרת? בשורות הבאות תוכלו למצוא את כל התשובות לכל השאלות שמעניינות אתכם בתחום, וכן לקבל מספר טיפים שיסייעו לכם למצוא ולבחור מומחה איתור תשתיות בנצרת.

איתור תשתיות בנצרת

מה זה איתור תשתיות?

ובכל, לכל בית בישראל מגיעים שורה של קווי תשתית הכוללים צנרת מים צלולים, כבלי חשמל, כבלי תקשורת, צינורות גז וכן תשתית ביוב לפינוי הביוב. תשתיות אלה עוברות באדמה במעין תצורה של עץ. אל העיר מגיעות התשתיות בקווים מרכזיים גדולים המתפצלים לאזורים השונים של העיר ומשם מתפצלים לאזורים שונים בכל שכונה, לרחובות השונים ולבתים השונים בכל רחוב. המדובר באינספור קווי תשתית שעוברים בתוך הקרקע וככל שהשטח קרוב יותר למקום מגורים, מסחר או תעשייה, כך פרישת קווי התשתית באזור היא רחבה יותר וצפופה יותר. קווי תשתית אלה טמונים עמוק בתוך האדמה על מנת לשמור עליהם מכל פגיעה חיצונית אפשרית ועל מנת לשמור עלינו, בני האדם, מפניהן, בעיקר כשמדובר בתשתיות חשמל וגז.

כאשר אנו מבצעים חפירה אל תוך הקרקע, אנו עלולים בהסתברות גבוהה מאוד לפגוע באחד או יותר מקווי התשתית הללו. פגיעה כזאת יכולה להסתכם בנזק קטן ונקודתי שניתן לתקן בקלות, אבל היא יכולה גם להתפתח לנזק גדול ורב ממדים, שיכול לגרום גם לפגיעה נרחבת בנפש וברכוש. כך למשל, אם במסגרת החפירה פגעתם בתשתית חשמל המספקת חשמל לאזור שלם, מעבר לסיכון שלכם במגע עם תשתית החשמל, אתם יוצרים למעשה פגיעה באספקת החשמל לאזור כולו. פגיעה כזאת בתשתיות היא אסורה על פי החוק ונחשבת לעבירה פלילית עם עונש כבד בצדה. מעבר לכך, פגיעה בתשתית יכולה להוביל לתביעות פיצויים אזרחיות רבות מכיוונם של אנשים שנפגעו בצורה כלשהי מאותה פגיעה בתשתית.

מכל הסיבות האלה, לפני שמבצעים חפירה אל תוך הקרקע, נהוג לבצע תהליך של איתור תשתיות. איתור התשתיות מיועד לייצר עבורנו מפה של כל קווי התשתית העוברים בתא השטח הרלוונטי בו אנו מעוניינים לבצע את החפירה, כך שנדע היכן אנחנו יכולים לחפור והיכן לא.

איך מבוצע התהליך של איתור תשתיות בנצרת?

איתור תשתיות בנצרת, ולצורך העניין בכל מקום אחר, הוא תהליך שכולל בתוכו שלושה שלבים מרכזיים, כשבמרבית המקרים ניתן לסיים אותו באמצעות שני השלבים הראשונים ובמקרים אחרים נדרש גם השלב השלישי כפי שנפרט להלן.

בדיקת מפות תשתיות קיימות

על פי החוק, כל פעולה של הנחת תשתיות בתוך הקרקע מחייבת את הגורם שמניח את התשתית, לספק לרשות המקומית ולרשם המקרקעין, מפה ושרטוט מפורטים של הנתיב המדויק בו עוברים קווי התשתית. בהתאם לכך, ברשות המקומית שבתחומה אתם מעוניינים לבצע את החפירה, תוכלו למצוא מפות של התשתיות העוברות בתא השטח הרלוונטי לכם. בעולם מושלם, ניתן היה להסתמך על שלב זה בלבד בכדי לדעת מהם בדיוק קווי התשתית שעוברים בשטח והיכן בדיוק הם עוברים, אלא שאנחנו לא חיים בעולם מושלם ובמרבית המקרים מאגר המפות אינו מעודכן כנדרש, קבלני תשתית אינם מספקים מפות כלל או מספקים מפות חלקיות, שינויים בנתיבי תשתית ותוספות תשתית אינן מעודכנות כלל במפות ולכן בשורה התחתונה, לא ניתן להסתמך על המפות הקיימות לצורך קבלת תמונה ודאית של נתיבי קווי התשתית בתוך הקרקע. מה שכן יכולות המפות הללו לספר לנו הוא היכן בוודאות עובר קו תשתית, אך הן לא יכולות לספר לנו היכן לא עובר קו תשתית. זאת אומרת שהמפה יכולה לספר לנו היכן אנחנו לא יכולים לחפור, אבל היא לא יכולה להבטיח לנו בוודאות היכן אנחנו כן יכולים לחפור. על כן, בכל פרויקט של איתור תשתיות בנצרת נדרש גם השלב השני של תהליך האיתור.

מיפוי תשתיות בנצרת

איתור תשתיות טכנולוגי

בשלב השני של תהליך איתור התשתיות, אנו עושים שימוש בטכנולוגיות המיועדות לאפשר לנו "להביט" אל תוך הקרקע. הטכנולוגיה המרכזית המשמשת למטרה זו היא טכנולוגיית האולטרה סאונד. המדובר בטכנולוגיה המבוססת על שליחת גלי קול אל תוך הקרקע ותיעוד גלי הקול המוחזרים ממנה. באמצעות מדידת הפער בין גלי הקול שנשלחו אל הקרקע ובין הגלים שהוחזרו ממנה, אנו יכולים ליצור מפה של צפיפויות חומרים בתוך הקרקע. כך למשל, גל קול שפגע באבן וחזר כלפי מעלה, יחזור עם מאפיינים שונים מאשר גל קול שפגע בברזל או בבטון. לצורך יצירת המיפוי הנדרש, נעשה שימוש במכשור ייעודי ששולח את גלי הקול, קולט את הגלים המוחזרים, מפענח אותם בזמן אמת ומתרגם אותם למפה ויזואלית.

את נתוני הבדיקה יש לנתח במעבדה, שכן מפות אלה הן לעולם לא חד משמעיות ולעולם לא מתארות לנו בוודאות את נתבי התשתיות. אנשי מקצוע המתמחים בביצוע איתור תשתיות בנצרת מכירים את כל הניואנסים הקטנים של הטכנולוגיה ויודעים להבדיל בין קו שמופיע על המפה בגלל שבמקום עוברת מעין מחילה של חפרפרת ובין קו שמתאר למעשה קו תשתית. טכנולוגיה זו יכולה לספק לנו מידע גם לגבי סוג קו התשתית שעובר במקום. צפיפות הפלסטיק היא צפיפות שונה מצפיפות בטון ששונה מצפיפות ברזל ושונה מצפיפות נחושת. באמצעות ניתוח יסודי של מפת הצפיפויות, ניתן ליצור מפה מדויקת מאוד של קווי התשתית שעוברים במקום על סוגיהם השונים.

ואחרי שאמרנו את זה, בתהליך של איתור תשתיות בנצרת, בהחלט יכולים להיווצר מצבים בהם הנתונים המוצגים על המפה הם אינם חד משמעיים מספיק בכדי להחליט האם עובר במקום מסוים קו תשתית או שמדובר באנומליה כלשהי בקרקע. ישנם מקרים בהם הנתונים יכולים להציג לנו חלק ממסלול קו התשתית, אך מסיבה כלשהי הם נקטעים באמצע ואנחנו לא מסוגלים לייצר את התמונה המלאה הנדרשת. במקרים אלה, עולה הצורך בשלב השלישי של "איתור עיוור".

איתור עיוור

איתור תשתיות עיוור הוא למעשה איתור שמבוסס על חישוף פיזי של קווי התשתית. איתור עיוור נדרש כאשר לא הצלחנו להשלים את משימת מיפוי התשתיות באמצעות שני השלבים הראשונים. יחד עם זאת, אין הכוונה בחישוף של כל התשתיות על כל אורכן בכל תא השטח הרלוונטי. אנשי מקצוע המתמחים בביצוע איתור תשתיות בנצרת יודעים לנתח את הנתונים, לייצר השערות והערכות לגבי הנתיבים המדויקים של קווי התשתית ולקבל החלטה על המיקום המדויק בו יש לבצע את החישוף הנדרש על מנת להשלים את המידע החסר. חישוף התשתיות במסגרת איתור עיוור מבוצע על ידי מכשור מיוחד שלמעשה שואב את האדמה ולא חוצב בה, וזאת בכדי להימנע ממצב שבו אנו פוגעים בתשתיות בניסיון לאתר אותן.

לאחר שלמת השלב השלישי כבר מתקבלת מפה סופית וודאית של כל קווי התשתית העוברים במקום, ועל בסיסה אנו יכולים להתחיל את תכנון הפרויקט שלנו ולקבל החלטות היכן תבוצענה החפירות מבלי לפגוע בקווי התשתית העוברים במקום. ישנם מקרים בהם קווי התשתית הופכים לגורם מפריע ואין כל אפשרות לעקוף אותן או לבצע את החפירות במיקומים אלטרנטיביים. במקרים אלה משמש אותנו השירות של איתור תשתיות בנצרת, לצורך איתור קווי התשתית וקבלת החלטה על הזזתם או הטייתם לנתיב אחר. כל הטיה כזאת מחייבת אישור של הרשות המקומית ושל בעלי התשתית וצריכה להתבצע על ידי בעלי התשתית (ויש כמובן לקחת בחשבון את העלות של פעולה זו).

כמה עולה איתור תשתיות בנצרת?

ככלל, התהליך של איתור תשתיות מושפע בעיקר מהיקף הזמן והמאמץ שיש להקדיש בפרויקט לטובת מיפוי התשתיות העוברות במקום. על נתון זה משפיעים פרמטרים שונים כמו גודל תא השטח הנבדק, סוג השטח (עירוני/ בינעירוני, סלול/ עפר, צפוף ומאוכלס/ פנוי וריק וכן הלאה) וכן הערכה של כמות קווי התשתית העוברים במקום (למשל באמצעות צרכני תשתיות הממוקמים באזור). ככלל, המחירים יכולים לנוע בטווחים של אלפי שקלים, החל מכאלף שקלים לאיתור קווי מים בתא השטח וכלה ב-3000 למיפוי תשתיות מלא כולל מפה. מחירים אלה רלוונטיים בעיקר לפרויקטים פרטיים של איתור תשתיות לצורך מטרות חפירה ובנייה פרטיות, אבל יכולים להשתנות מאוד בהתאם לפרמטרים אותם הצגנו לעיל ובמיוחד ביחס לגודל השטח הנבדק.

בחירת מומחה איתור תשתיות בנצרת

לצורך פרויקט איתור תשתיות בנצרת יהיה עליכם למצוא ולבחור גורם מקצועי המתמחה באופן ספציפי בתחום של איתור תשתיות. במקרים רבים מדובר באיש מקצוע רבים, אך ישנן גם חברות רבות המספקות שירותי הנדסה שונים לענפי הבנייה והתשתיות ובין היתר, מציעות גם שירותי איתור ומיפוי תשתיות. הדבר החשוב מבחינתכם הוא לוודא שהגורם המקצועי שמבצע את האיתור הוא גורם מקצועי ומוסמך למטרה זו ושהוא פועל על פי החוק. הסיבה לכך היא שכפי שהזכרנו קודם לכן, איתור תשתיות הוא לא פרויקט שנעשה מבחירה, אלא חובה חוקית שחלה על כל אדם המעוניין לבצע חפירות אל תוך הקרקע. על כן, אם לצורך ביצוע האיתור תזמינו אדם שאינו מוסמך בתחום זה ובעקבות המפה שהוא יבנה עבורכם, לבסוף כן תיגרם פגיעה באחת התשתיות, הרי שמדובר ברשלנות מקצועית, הן מבחינת אותו איש מקצוע והן מבחינתכם אתם.

חשוב להבין שהאחריות היא שלכם והיא שלכם בכל מקרה. גם אם הזמנתם איש מקצוע מוסמך ובעקבות טעויות שעשה במיפוי התשתיות, פגעתם באחת התשתיות שעוברות במקום, האחריות היא עליכם ואתם הם אלו שתספגו את האש. על כן, מה שחשוב מבחינתכם הוא להבטיח שאתם מזמינים איש מקצוע מוסמך, מנוסה ובעל מוניטין. את האיש הזה שגם יוכל לבצע עבורכם איתור תשתיות, תוכלו למצוא פחות באמצעות המלצות פרטיות מחברים ובני משפחה, ויותר באמצעות חוות דעת מקצועיות של גורמים מקצועיים בענפי הבנייה והתשתיות. גורמים מקצועיים אלה כמו מהנדס בניין, קבלני עפר ואפילו פקידים באגפים הרלוונטיים בעיריית נצרת, הם גורמים שעובדים באופן תדיר עם מומחי איתור תשתיות ויכולים לתת לכם חוות דעת מקצועית אותנטית על מאתר תשתיות אמין ומהימן.

כדאי תמיד להצטייד בשניים שלושה שמות רלוונטיים, לבקש הצעות מחיר מפורטות וסופיות מכל אחד מאנשי המקצוע שאתם בוחנים ולבצע את הבחירה על פי האיזון הטוב ביותר בין הרמה המקצועית וחוות הדעת שקיבלתם, ובין המחיר המבוקש.

איתור תשתיות בחריש

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בעומר

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בתל-אביב

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות ביפו

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בקריות

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!