איתור תשתיות חכם

איתור תשתיות עם הציוד המתקדם בעולם

שירות תוך 12 שעות 

מיפוי מלא של כל התשתיות

התחייבות למחיר הזול בארץ

פנו אלינו לייעוץ ללא עלות 0747765929

מחפשים גורם מקצועי לביצוע איתור תשתיות בפרויקט עפר, חפירות או בנייה? סביר להניח שנתקלתם בביטוי איתור תשתיות חכם והשאלה היא במה בדיוק מדובר והאם מדובר בשירות שונה משירות איתור תשתיות סטנדרטי. בשורות הבאות נסביר את שלוש הטכניקות המרכזיות לאיתור תשתיות ומהן נגזור את המודל האולטימטיבי שעליו מבוסס איתור תשתיות חכם.

כיצד מבוצע איתור תשתיות בתוך הקרקע?

הבעיה באיתור תשתיות תת קרקעיות היא כמובן, שאין לנו גישה ויזואלית אל קווי התשתית העוברים בקרקע. מאחר ואיננו יכולים לראות את קווי התשתית, עלינו להשתמש בפרוצדורות שונות שיסייעו לנו לקבל תמונה מלאה ומדויקת לפני שאנו חודרים אל הקרקע עם כף החפירה. בהיבט זה חשוב לציין שלא ניתן להתחיל חפירה על בסיס "בערך" או "כמעט". פרוצדורת איתור תשתיות חייבת לייצר מפה מדויקת ומפורטת של קווי התשתית בקרקע עד אחרון קווי התשתית שבה.

וכעת, לפרוצדורה. ישנן שלוש מתודולוגיות לאיתור תשתיות בתוך הקרקע:

בדיקת מפות קיימות

על פי החוק, בכל פרויקט הנחת תשתיות בתוך הקרקע יש לשרטט מפה מדויקת בה מסומנים קווי התשתית שהונחו. מפות אלה צריכות להימסר למחלקת התכנון של הרשות המקומית שבתחומה הונחו התשתיות, וזו מתייקת את המפות בארכיון. כאשר אנו מעוניינים לאתר תשתיות קיימות, אנו יכולים לפנות לרשות המקומית ולבקש את המפות הקיימות בכדי לקבל תמונה על מה שקורה מתחת לפני הקרקע. הבעיה? לא תמיד מקפידים על העניין, לא קבלני התשתית ולא גורמי האכיפה ברשויות המקומיות ולרוב מפות אלה הן פשוט לא עדכניות. ייתכן שמאז שרטוט המפה האחרונה הונחו למשל קווי תשתית של כבלים, אך אלו לא עודכנו במפות הקיימות.

בדיקה אלקטרומגנטית

בדיקה המבוססת על שליחת גלי רדיו אל תוך מעבה הקרקע ופענוח גלי הרדיו המוחזרים ממנה. פענוח גלי הרדיו המוחזרים לעומת אלו שנשלחו, מאפשר לנו לזהות תבניות של קווי תשתית בתוך הקרקע. בדיקה זו נחשבת מהימנה מאוד ומאפשרת איתור מדויק ומיפוי מדויק של כלל התשתיות העוברות בקרקע. הבעיה? לפעמים התוצאות אינן חד משמעיות ונוצרים מצבים בהם אנשי המקצוע אינם מרגישים מספיק בטוחים בשרטוט מפת התשתיות באזור.

איתור עיוור

איתור עיוור הוא איתור פיזי של תשתיות, קרי ביצוע חפירות חכמות ועדינות בתוך הקרקע על מנת לחשוף קווי תשתית ולזהות את נתיב המעבר שלהם בתוך הקרקע. איתור זה אינו אומר שאנחנו הופכים עכשיו את כל פני הקרקע, אלא שאנשי המקצוע, לפי מיטב שיפוטם המקצועי, צריכים להגדיר נקודות אסטרטגיות לחישוף תשתיות ולבצע חפירות נקודתיות שעל פיהן ניתן יהיה להסיק מסקנות על נתיבי התשתיות הכוללים בתוך הקרקע.

אלו הן כאמור שלוש מתודולוגיות לאיתור תשתיות בתוך הקרקע. במקרים מסוימים אפשר בהחלט להסתמך על מפות קיימות, בעיקר באזורים חדשים לחלוטין שהסבירות שנעשו בהם שינויים מאז המפה האחרונה היא נמוכה, ושישנו תיעוד מהימן של פעולות התשתית שנעשו באזור. במקרים אחרים, יש צורך לבצע את האיתור האלקטרומגנטי ובמקרים אחרים יש לבצע גם איתור עיוור.

אז מה זה איתור תשתיות חכם?

איתור תשתיות חכם הוא איתור מדורג שנע על קו התפר שבין הצורך להשלים את המשימה כמה שיותר מהר וכמה שיותר בזול ובין הצורך להגיע לתמונה מלאה, מדויקת ומהימנה של התשתיות בתוך הקרקע. בניגוד למה שהייתם יכולים להעריך, איתור תשתיות חכם הוא לאו דווקא איתור הנשען על אמצעים טכנולוגיים בלבד והוא לבטח לא נשען על ביצוע שלושת מרכיבי האיתור באופן אוטומטי. איתור חכם הוא דווקא איתור שעושה שימוש חכם בכלים העומדים לרשותו על מנת להשיג את המטרה הנדרשת במינימום משאבים.

ציוד מתקדם וחכן לאיתור מקצועי

אחרי שאמרנו את זה, היכולת לבצע איתור תשתיות חכם תלוי מאוד ברמה המקצועית של הגורם המבצע. ההחלטה על הסתפקות במפות קיימות או שימוש בכלים טכנולוגיים היא החלטה שצריכה להסתמך על הערכות מקצועיות מהימנות ומוסמכות שהן בתורן צריכות להתבסס על ניסיון מקצועי רב שנים. ההחלטה על המשך התהליך עד כדי איתור עיוור בשטח, גם היא צריכה להסתמך על החלטות מקצועיות ואם אין שום סיבה לבצע חפירות איתור בשטח, אז אין צורך לבצע אותן.

בשורה התחתונה, איתור תשתיות חכם הוא תהליך שמיועד להבטיח לכם כלקוחות, את הבטחון בכך שאתם מקבלים תמונה מלאה על קווי התשתית שעוברים בקרקע, אך להבטיח זאת במינימום משאבים נדרשים. בעולם מושלם, היה לנו זמן, כסף ומשאבים להשקיע חודשים ארוכים בכדי לאתר תשתיות בתוך הקרקע עד שהיינו יודעים בוודאות של מאה אחוז על כל חוט טלפון בודד שעובר בקרקע, אלא שבעולם האמיתי הדברים לא עובדים כך. לפעמים נכון גם ליצור מפה מדויקת של התשתיות בקרקע ולסמן נקודות חשודות בהן יש לבצע חפירות בצורה מעודנת והדרגתית, מאשר להשקיע עוד ימים ארוכים וכספים רבים באיתור מוחלט של התשתיות. זוהי בדיוק הגישה שעליה מסתמך איתור חכם של תשתיות וזוהי בדיוק הגישה שאותה אתם רוצים ליישם בכדי להשיג את התוצאה הנדרשת במינימום השקעה.

איתור תשתיות בחריש

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בעומר

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בתל-אביב

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות ביפו

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!