איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות

איתור תשתיות עם הציוד המתקדם בעולם

שירות תוך 12 שעות 

מיפוי מלא של כל התשתיות

התחייבות למחיר הזול בארץ

פנו אלינו לייעוץ ללא עלות 0747765929

מתכוונים לבצע חפירה בשטח באמצעות ציוד מכאני כבד ולא באמצעות מעדר או קלשון? אתם כנראה צריכים לבצע קודם לכן מהלך שנקרא איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות. המדובר בפרוצדורה שאותה אתם לא יכולים לבצע בעצמכם ללא הציוד הטכנולוגי הנדרש וללא הידע המקצועי והניסיון הנדרשים, אבל אתם בהחלט יכולים להזמין את כל אלה מאנשי מקצוע שמתמחים בתחום ויכולים לספר לכם בדיוק מה עובר באדמה שמתחת לרגליים שלכם, היכן אתם יכולים לחפור, היכן לא רצוי והיכן לגמרי אסור.

מה זה בדיוק איתור תשתיות?

בכל רחבי הארץ פרושים אינספור נתיבים שבהם עוברות שלל תשתיות המיועדות לשרת את המבנים השונים בהם אנו גרים, עובדים, מייצרים וסוחרים. תשתיות חשמל, מים, ביוב, גז ותקשורת הן כולן תשתיות פיזיות שאפשר להעביר את חלקן מעל פני הקרקע, אך רובן טמונות בקרקע על מנת להגן עליהן ולשמור על תפקודן התקין לאורך זמן. כל אחד מבין שכך צריכים הדברים להיות וזה הדבר הנכון לעשות, אך למודל זה של הטמנת תשתיות באדמה יש גם מחיר. המחיר הוא שכאשר אנו רוצים לבצע חפירה באדמה, עלינו לבדוק מראש האם במקום בו אנו מעוניינים לחפור עוברת תשתית כלשהי שעלולה להיפגע מעבודות החפירה.

ואולם, הדרך היחידה להביט אל תוך האדמה היא פשוט לחפור בה ולגלות מה קורה בתוכה, זאת אלא אם יש בידיכם את הציוד הטכנולוגי הנדרש ואת הידע המקצועי הנדרש על מנת לבצע זאת מבלי לחפור כלל. איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות היא פרוצדורה שבמסגרתה נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בכדי להביט למעשה בתוך האדמה ולראות מה בדיוק עובר בתוכה. אמצעים אלה מאפשרים לנו למפות את נתיבי התשתיות באדמה ולהימנע מחפירות באזור של תשתיות קיימות.

כיצד מבוצע האיתור בפועל?

איתור תשתיות מתבצע ברמה התאורטית וברמה המעשית גם יחד. ברמה התאורטית יש לבחון את כל השרטוטים, המפות ותכניות הבנייה הקיימות עבור האזור המיועד. במסמכים אלה אמורים להופיע הנתיבים בהם עוברות התשתיות השונות. אם היינו יכולים להבטיח שהמפות הללו מעודכנות ונכונות, היה זה מספיק בכדי לאתר את כלל התשתיות באדמה, אלא שבפועל ישנן תשתיות רבות שמתווספות בזמנים שונים ועל ידי גורמים שונים ובמקרים רבים כלל לא טורחים לעדכן את המסמכים הנדרשים בהתאם לשינויים המבוצעים בשטח. בהתאם לכך, השימוש במסמכים אלה נועד לשלול אפשרות לבצע חפירות היכן שמצוין כי עוברת תשתית, אך מאחר וייתכן שהמסמכים אינם מעודכנים, אין להשתמש בהם בכדי לאשר חפירה היכן שלא מצוין בהם כי לא עוברת תשתית. המשמעות היא שמסמכים אלה הם בעיקרם חומרי עזר בתהליך האיתור, ולא האמצעי המרכזי.

האיתור עצמו מבוצע באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם המבוסס על גלים אלקטרומגנטיים. גלים אלה נשלחים אל תוך מעמקי האדמה וכאשר הם חוזרים מעלה, מפענח אותם המכשיר בכדי לאתר תבניות שניתן יהיה לזהות אותן כקווים של תשתית. מכשירים אלה פועלים בדומה לסונר המפענח את פני הקרקע באוקיינוס עמוק והם מספקים רמה גבוהה של וודאות לגבי הימצאותן של תשתיות בשטח.

יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם לא ניתן להסתמך על אמצעים אלה בלבד או כאשר הפענוח הוא לא חד משמעי, ובמקרים אלה יש צורך לבצע איתור עיוור המבוסס על חישוף של הקרקע בנקודות נבחרות, על מנת לבדוק נוכחות של תשתיות. לשם כך נדרש ידע מקצועי וניסיון מקצועי שיאפשר לבצע את חפירות הדגימה במיקומים הנכונים מבלי לפגוע בתשתיות. בתום תהליך כזה, יכול הלקוח המבקש לחפור בשטח להיות בטוח למדי כי יש בידיו תמונה מלאה של נתיבי התשתיות בתוך הקרקע, והוא יכול לבצע את החפירות הנדרשות בהתאם לכך.

מתי צריך לבצע את איתור התשתיות?

איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות לא צריך להתבצע בכל חפירה שמבצעים באדמה והכלל הוא כזה: ככל שאתם מבצעים את החפירה במעדר ולעומק של לא יותר מאשר 50-75 ס"מ, אין צורך לבצע את הפרוצדורה. יחד עם זאת, בכל מקרה של שימוש בציוד מכאני כבד כמו מחפרון או באגר ובכל חפירה שמגיעה לעומק רב יותר, יש בהחלט צורך בביצוע הפרוצדורה. כללים אלה נכונים במיוחד באזורים מיושבים ועירוניים ובסביבתם ובשטחים שנחשבים לתווך בין שני אזורים שצפוי קשר ביניהם. כך למשל, אפשר בהחלט להעריך שתשתיות רבות יעברו בין עיר לעיר או בין עיר למושב. האזורים היחידים שבהם הסבירות למעבר תשתיות היא נמוכה כוללים את אזורי הנגב הבלתי מיושב, שמורות טבע וכן הלאה, אבל גם במקרים אלה יש לבחון את פני השטח בעיניים מקצועיות לפני שמתחילים בחפירות.

עד כמה ניתן להסתמך על בדיקת האיתור?

בדיקת איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות היא בדיקה אמינה מאוד ומספקת תמונה מלאה ומפורטת של התשתיות בתוך הקרקע. כאמור, במקרים בהם לא ניתן לזהות תשתיות באמצעים הטכנולוגיים, אנשי המקצוע יבצעו איתור עיוור כאמור על מנת להביא את המלצותיהם לרמת סבירות מתאימה. ואחרי שאמרנו את זה, אין שום דבר שהוא מושלם במאה אחוז ובכל זאת לא מדובר במדע מדויק. יחד עם זאת, אלו הם האמצעים הטובים ביותר ולמעשה היחידים, שעומדים לרשותכם בכל מקרה בו אתם מעוניינים לבצע חפירות בקרקע. ביצוע הפרוצדורה של איתור התשתיות מראש תעניק לכם בטחון רב בפעולות החפירה, תפטור אתכם מכל האשמה של התנהלות ברשלנות ויכולה אף להגן עליכם בכל מקרה של הגשת תביעה בגין פגיעה שבכל זאת התרחשה בתשתיות, וזאת בהנחה שאכן פעלתם על פי ההמלצות שניתנו לכם על ידי הגורם המאתר.

מי מספק את השירות?

שירות איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות הוא שירות המסופק על ידי חברות הנדסיות המתמחות בתחום זה באופן ספציפי. פרוצדורת האיתור מבוצעת אמנם בעזרת אמצעים טכנולוגיים אך לניסיון ולידע המקצועי ישנו משקל רב ביכולת לפענח את התוצאות שמפיקים אותם מכשירים וביכולת לבצע איתור עיוור כאשר הוא נדרש. על כן, כאשר אתם מעוניינים לבצע חפירות לעומק הקרקע, אתם רוצים לטפל בכל הנושא של איתור התשתיות בצורה מסודרת ומקצועית, להזמין גורם מקצועי המתמחה בתחום זה ולא להתחיל לחפור עד שאתם מקבלים אינדיקציות ברורות לגבי תמונת התשתיות בקרקע.

מה קורה אם לא מבצעים את הבדיקה?

פגיעה בתשתיות יכולה להגיע לכדי עבירה פלילית, במיוחד אם כתוצאה מהפגיעה נגרם נזק של ממש לרכוש או לנפש. במקרים אלה אפשר בהחלט להאשים את האדם שלא נהג באחריות ברשלנות ברמה הפלילית. מעבר לכך, פגיעה בתשתיות תגרור חיוב של הפוגע בכל העלויות הנדרשות לתיקון הנזקים שנגרמו עקב כך וכן תפתח פתח לשלל תביעות אזרחיות משלל גורמים שנפגעו בעקבות אותה פגיעה בתשתיות. תביעות אלה יכולות להיות רבות ומשמעותיות יותר ככל שהנזק שנגרם הוא רב יותר ונמשך לאורך זמן רב יותר. על כן, לא כדאי בכלל לקחת את הסיכון ואנשי מקצוע כמו קבלני עפר יודעים זאת היטב ולפני כל פרויקט חפירה הם מזמינים שירות איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות, שירות שיכול להידרש לכם גם אם אינכם קבלני עפר וגם אם לא מדובר בפרויקט מסחרי גדול.

איתור תשתיות בחריש

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בעומר

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בתל-אביב

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות ביפו

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!