מיפוי תשתיות תכנון

איתור תשתיות עם הציוד המתקדם בעולם

שירות תוך 12 שעות 

מיפוי מלא של כל התשתיות

התחייבות למחיר הזול בארץ

פנו אלינו לייעוץ ללא עלות 0747765929

תוכניות להקמת מבנים, כבישים, מחלפים, גשרים ושכונות חדשות מצריכים חשיבה מקדימה ותכנון לפני הבנייה. אבל התוכניות הללו אינן רק שרטוטי הבנייה וכמות המלט הנדרשת, אלא ראייה מערכתית של כל מה שנמצא באזור ויכול להיות מושפע מהבנייה. לפני שמתחילים בחפירה עמוקה באדמה להנחת היסודות, צריך לבדוק את השטח, לבדוק בתוכניות המתאר המקומיות והארציות שאין צנרת ותשתיות שעוברות באזור הבנייה המתוכננת. אם ידוע שיש כזו, החברה המבצעת נדרשת לאתר אותה ולוודא שאינה גורמת נזק.

אילו תשתיות יכולות להימצא באדמה?

כדי לבדוק אילו תשתיות קיימות מתחת לפני הקרקע והיכן הן, יש לבצע איתור תשתיות. מים, חשמל, ביוב, תקשורת או גז עוברים מתחת לקרקע. נדרש לגלות, למפות ולשרטט את מגוון התשתיות המצויות בקרקע כדי לחפור ללא פגיעה בהן. המכשור הייעודי המתקדם מסוגל לזהות תשתיות  מסוגים שונים, בעומק שונה, אם כי יש חומרים שפחות ניתנים לאיתור מדויק. כמובן שלא כל חפירה רדודה מצריכה מיפוי תשתיות, תכנון הנדסי מקדים ואיתור, אבל לצורך בנייה משמעותית, אפילו של מרתף, צריך בדיקה מקדימה.

הסביבה העירונית צפופה מעל פני הקרקע, אך זה מצביע על כך שגם מתחת לפני האדמה יש צפיפות צנרת כדי לספק לכל הדיירים גז, חשמל, מים, תקשורת וביוב. בכל אזור יש תשתיות לאספקת מים, אך גם לפינוי מי הקולחין ולאיסוף והובלת מי נגר בתעלות ניקוז. כאשר מתכננים בנייה חדשה, דואגים להנחת צינורות תשתית שיחוברו לתשתית הקיימת ליצירת רצף. כדי לדעת היכן ממוקמים חיבורי התשתיות הקיימות שאינם נראים בעין לפעמים, צריך להשתמש במכשור לאיתור וסריקה.

מדוע חשוב לאתר תשתיות תת קרקעיות?

איתור ומיפוי רשת הביוב מאפשרים לגלות ולפתור בעיות הגורמות לסתימות ולנזילות, לקריסת תעלות ניקוז בעת אירוע גשם ולטיפול נקודתי בעת הצורך. המיפוי מאפשר לדעת היכן מחוברים הדיירים והאם יש בעיה או חיבור לא תקין.

  • פגיעה בתשתית חשמל – תשתיות אלה כוללת כבלי חשמל וקווי תאורה, אשר מונחים מתחת לקרקע כדי למנוע פגיעה וסיכון לתושבים. הכבלים האלה מעבירים גם מתח גבוה, ולכן הם מצויים במקום שלא יסכן את העוברים והשבים. חפירה בשטח ופגיעה בכבלים אלה, מסכנת את התושבים בסביבה כמו גם את העובדים באתר. פגיעה בכבלי חשמל עלולה לגרום לניתוק החשמל לתושבים רבים, נזק שעלול לקחת זמן עד שיתוקן.
  • פגיעה בקווי גז – צינורות אלה מותקנים מתחת לאדמה לאורך המדינה כדי לא לגרום סכנה לסביבה וכדי לשמור על בטיחותם. צינורות גז עשויים לרוב מתכת, ופגיעה בהם עלולה לגרום לפיצוץ, להביא לניתוק תושבים באזור מרשת הגז וכמובן לנזק כספי גדול. לא פעם אנו שומעים על פיצוצים כתוצאה מדליפת גז בשל חיבורים פירטיים של רשת הגז בבניינים. חשוב להקפיד על תכנון וטיפול של מומחי הגז, אשר ידעו לדאוג לבטיחות השימוש ולחיבור תקין לרשת קווי הגז או לבלונים. 
  • פגיעה בצינורות מים – צינורות מים וביוב עוברים מתחת לקרקע כדי לא לשבש את הדרכים וכדי לשמור עליהם מפני סתימות ולכלוך, כמו גם בשל הריח הקיים בצנרת הביוב. התשתית כוללת צינורות בגדלים שונים ובעובי שונה, הפרושים לאורך שטחים גדולים, בתוך הערים, בתוך החצרות, אך גם בין הערים ובשטחים פתוחים. ישנם צינורות המחוברים להשקיה חקלאית המצויים גם הם מתחת לקרקע. פגיעה בצנרת מים וביוב עלולה לגרום לניתוק תושבים רבים ממים, לניתוק שטחים חקלאיים מהשקיה, לנזק כספי, להצפות ועלולה לגרור תביעות.
  • פגיעה בקווי תקשורת – קווי תקשורת פרושים היום מתחת לאדמה לאורך קילומטרים רבים, המחברים כל בית לתשתית בזק, כבלים, אינטרנט ועוד. כבלים אלה מצויים בתוך הערים ובתווך הבין עירוני ומגיעים לכל מבנה פרטי, מסחרי ומוסדי. עבודות חפירה שאינן מתוכננות ולא נבדקה הקרקע המיועדת לבנייה לפני שהחלו, עלולות לגרום לפגיעה בקווים, לקריעתם, לניתוק תושבים רבים לזמן ארוך ולנזק כלכלי גדול.
  • נזק לשרידים ארכיאולוגיים או לקברים עתיקים – ישראל היא מדינה בעלת היסטוריה ומורשת ענפות. לא פעם עבודות בנייה וחפירה מגלות שרידים ארכיאולוגיים הקבורים בקרקע וטרם התגלו. הגילוי הזה מביא כמובן להפסקת העבודות, באופן זמני או קבוע, ואילו הייתה מתבצעת פעולה לאיתור תשתיות לפני תחילת העבודות, ניתן היה להימנע מהבעיה. כך גם כשמדובר בגילוי קברים עתיקים במהלך עבודות חפירה להנחת תשתית או לבנייה. גם במקרה זה עבודות הבנייה מופסקות והנזק הכספי גדול.

תכנון תשתיות

לפני תחילת עבודות בנייה גדולות, כבישים או שכונות נעשית בדיקה של תשתיות קיימות. מפת הניקוז העירונית מספקת מידע על רשת הביוב, פתחי הניקוז, נתיבי זרימת מי הגשם למקורות מים, לנחלים או לים, תעלות ופתחים לתחזוקה שוטפת, וכמובן תוכניות עתידיות. באופן זה ניתן להבין אם יש בעיה בביוב שגורמת להזרמת שפכים לתעלות הניקוז והיכן יכולה להיות סתימה או קריסה עקב מי גשמים רבים. לפני הקמת כבישים, גשרים, חניונים ובניינים מסחריים גדולים, יש צורך להבין היכן עוברים צינורות, היכן יחובר המבנה לרשת הביוב והיכן ניתן יהיה לבצע תיקון במקרה של תקלה.

מיפוי תשתיות תכנון היא פעולה בעלת חשיבות גדולה לתפקוד השוטף של שכונות המגורים, הערים והבתים מבחינת היכולת לקבל חשמל, גז, מים, תשתית ביוב, תקשורת ועוד. חברה הנדרשת לבצע תכנון או מיפוי ואיתור צריכה להיות בעלת הכישורים, הניסיון, העובדים המתאימים ובעיקר הציוד הייעודי לכך. פנדה איתור תשתיות מים היא חברה העסקת בדיוק בתחום זה ומתמחה באיתור, מיפוי וסימון של כל סוגי התשתיות התת קרקעיות. ברשותנו המכשור הטכנולוגי מהמתקדמים בעולם וניסיון רב בכל סוגי עבודות האיתור. לפנדה מכשור שאיבה הנדרש כדי לפנות פסולת ולבצע חישוף, ואנו מתמחים בהפעלת הציוד המתקדם הנדרש לצורך עבודה יסודית ואחראית.

איתור תשתיות בחריש

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בעומר

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בתל-אביב

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות ביפו

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!