מחיר איתור תשתיות תת קרקעיות

איתור תשתיות עם הציוד המתקדם בעולם

שירות תוך 12 שעות 

מיפוי מלא של כל התשתיות

התחייבות למחיר הזול בארץ

פנו אלינו לייעוץ ללא עלות 0747765929

מהן תשתיות תת קרקעיות? אילו סוגים של תשתיות נמצאות בשכבות התת קרקעיות של האדמה? מדוע בכלל צריך לאתר את התשתיות הללו ובאילו נסיבות? האם ישנם אמצעים טכנולוגיים המסייעים בתהליך האיתור, או שיש לבצע חישוף פיזי של התשתיות רק בכדי לאתר את מיקומן בתוך הקרקע? באיזה עומק של חפירה מתחילה הסכנה לפגיעה בתשתיות? האם אי ביצוע איתור תשתיות מהווה עבירה על החוק? מי מבצע את תהליך האיתור ומהו מחיר איתור תשתיות תת קרקעיות? את התשובות על כל השאלות הללו תוכלו למצוא ממש בשורות הבאות.

אילו תשתיות עוברות בתוך הקרקע?

תחום הבנייה הוא תחום שנהנה מתכנון מאוד קפדני במדינת ישראל ועל כל אישור של בניית מבנה חדש, נעשית עבודת תכנון רחבה גם של התשתיות שיגיעו אל אותו מבנה. בזכות עבודת תכנון זו, אנו יכולים להיכנס לבית החדש שלנו, לפתוח את הברז ולגלות שמים זורמים בו, ללחוץ על מתג החשמל ולגלות שהאור נדלק, לחבר את המחשב ולגלות שיש לנו תקשורת אינטרנט. כל זה מגיע אלינו באמצעות תשתיות העוברות במעבה האדמה. תשתיות אלה כוללות חמישה סוגי תשתיות מרכזיים: מים, חשמל, תקשורת, גז וביוב. ארבע התשתיות הראשונות מיועדות להוביל שירותים שונים אל הבית ותשתית הביוב האחרונה מיועדת להוביל בכיוון ההפוך, מהבית אל מרכזי טיפול בשפכים.

מדוע יש לבצע איתור תשתיות?

איתור תשתיות הוא תהליך שמיועד ליצור מפה של כלל התשתיות העוברות בתוך הקרקע בתא שטח מסוים. איתור זה מבוצע במקרים בהם אנו מבקשים לחפור אל תוך מעבה האדמה באופן שיכול ליצור סיכון של פגיעה באחת התשתיות הללו. פגיעה כזאת מהווה עבירה פלילית והיא יכולה להוביל לנזקים כספיים נרחבים, נזקים לשירות המסופק לאזורי מגורים שלמים ואף לסיכון חיי אדם במקרה של פגיעה בתשתית חשמל או גז. בדיוק מהסיבה הזאת, על פי החוק כל פעולת חפירה היורדת לעומק שבו מונחות התשתיות מחייבת לבצע תחילה איתור תשתיות.

המחירים שלו לאיתור תשתיות – איתור קווי מים 999 שח

איתור קווי חשמל -999 שח

איתור כל התשתיות 3,000 שח עם מפה

כיצד מבוצע איתור תשתיות?

איתור תשתיות הוא תהליך שמבוצע באמצעות שלושה מרכיבי מפתח. בשלב ראשון, ניתן להיעזר במפת התשתיות הקיימת ושאותה ניתן למצוא במשרדי הרשות המקומית. בכל תהליך בנייה, על הקבלן המבצע לתעד את מסלולי התשתיות ולהוסיף אותם למפה. את המפה הזאת ניתן לקבל מהרשות המקומית ולבחון את התשתיות העוברות במקום כפי שתועדו. יחד עם זאת, במקרים רבים מפות אלה אינן מעודכנות ואינן מדויקות ולכן לא ניתן להסתפק אך ורק בהן. מפות אלה יכולות בעיקר לסייע לנו לדעת היכן לא לחפור, אך לא להעניק לנו אישור היכן כן לחפור. בשלב הבא, עומדים לרשותנו אמצעים טכנולוגיים המאפשרים לנו לזהות תשתיות מתחת לפני השטח באמצעות גלי רדיו. טכנולוגיות אלה מאפשרות לנו לשלוח גלי רדיו אל תוך מעבה האדמה ולפענח את גלי הקול המוחזרים ממנה. בהתאם לפער שבין הגלים שנשלחו ובין אלו שהוחזרו, ניתן לזהות תבניות של מוצקים בתוך האדמה ולזהות נתיבים של תשתיות.

במקרים רבים, הבדיקה הטכנולוגית לא מצליחה לספק לנו תמונה מלאה ולכן נדרש לבצע מה שנקרא "איתור עיוור", קרי איתור שמבוסס על חישוף פיזי של התשתיות באמצעות חפירה מחושבת והדרגתית. חפירה זו לא מיועדת להתבצע בצורה נרחבת, אלא רק במיקומים שמהם ניתן יהיה להשלים את המידע החסר. ישנם מקרים בהם השימוש במפה הראשונית שמספקת הרשות המקומית הוא מספיק, בעיקר כאשר מדובר באזורים שבהם התשתיות הן "טריות" והמבנים הם חדשים. במקרים אחרים, יש חובה לבצע את הבדיקה הטכנולוגית, ובתוך מקרים אלה יהיו גם כמה מקרים שבהם יידרש גם איתור עיוור.

מהו מחיר איתור תשתיות תת קרקעיות?

ועכשיו, אחרי שאמרנו את כל זה, אפשר להגיע לשאלת המפתח סביב מחיר איתור תשתיות תת קרקעיות. ובכן, מחיר זה יכול להשתנות מאוד ממקרה למקרה על פי שורה של פרמטרים כדוגמת: האזור בו מדובר, סך השטח שיש למפות, זמינות של מפות קיימות מהרשות המקומית ומידת הדיוק שלהן, הצורך בביצוע או אי ביצוע איתור עיוור וכן הלאה. כל אחד ממרכיבי שירות אלה יכול להשפיע דרמטית על העלות הכוללת של השירות ולכן לא ניתן לנקוב אפילו בטווח של מחירים שעל פיו תוכלו לקבל החלטות. יחד עם זאת, להבנת המחיר בשלב זה אין משמעות רבה, שכן אם אתם מתכוונים לרדת אל עומק הקרקע לכל מטרה שהיא, יהיה עליכם לבצע את האיתור הנדרש, יהיו השלבים הנדרשים אשר יהיו.

מה שאתם כן יכולים לעשות על מנת להבטיח שאתם משלמים מחיר סביר הוא, לבקש לפחות שתיים שלוש הצעות משלושה גורמים מקצועיים שונים, ולו בכדי לוודא שהמחיר שתשלמו בסופו של דבר הוא מחיר סביר והוגן שאינו חורג באופן משמעותי ממחירי השוק. כאמור, גם מציע ההצעה לא תמיד ידע לתת לכם הצעה סופית, שכן הדברים תלויים באופן בו יתפתח תהליך האיתור תוך כדי תנועה, אך הוא בהחלט יכול לתת לכם מראש הערכת עלות לכל שלב אפשרי של התהליך ועל פי זה תוכלו לקבל את ההחלטה. אתם לחלוטין לא חייבים לבחור בהצעה היקרה ביותר מתוך הנחה שזוהי גם ההצעה של איש המקצוע הטוב ביותר, אבל אתם גם לא רוצים לבחור בהצעה הזולה ביותר. בסופו של דבר, מדובר בבחירה צרכנית שיהיה עליכם לבצע באמצעות ההתרשמות הכללית שלכם מאיש המקצוע, ההמלצות וחוות הדעת שתוכלו להשיג לגביו וכמובן המחיר המוצע על ידו. נסו לשלב בין כמה שיותר רכיבים מאלו על מנת להבטיח שלא תהיינה טעויות שעלולות להוביל אתכם בסופו של דבר להוצאות כבדות בגין תיקון תשתיות ואולי אף לאישום פלילי, שלא לומר סיכון חיי אדם.

איתור תשתיות בחריש

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בעומר

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בתל-אביב

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות ביפו

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!