איתור תשתיות מים

איתור תשתיות עם הציוד המתקדם בעולם

שירות תוך 12 שעות 

מיפוי מלא של כל התשתיות

התחייבות למחיר הזול בארץ

פנו אלינו לייעוץ ללא עלות 0747765929

הקרקע היא השכבה עליה אנו דורכים, עליה אנו בונים, אך לקרקע יש עומק וניתן להעביר בה צנרת כדי למנוע פגיעה אסתטית בנוף וכדי לשמור על תשתיות אלה מפני נזקים של הטבע ושל האדם. כשמתכננים להקים מבנים כלשהם, כבישים, גשרים או כל דבר שמצריך חפירה באדמה, יש צורך לבדוק שלא תיגרם פגיעה בתשתיות המים, החשמל, הכבלים או הגז. כיצד ניתן לדעת מה נמצא מתחת לפני הקרקע? לצורך כך יש לבצע איתור תשתיות מים, חשמל או גז האמצעים משוכללים ללא חפירה ובאופן מדויק. יש צורך לגלות, למפות ולשרטט את התשתיות המצויות כדי שניתן יהיה לחפור ללא פגיעה בהן. המכשור המתקדם מסוגל לזהות תשתיות שונות מסוגים שונים, בעובי שונה ובעומק שונה, אם כי ישנם חומרים שניתנים פחות לאיתור מדויק. חשוב לסייג, לא כל חפירה קטנה מצריכה איתור ומיפוי תשתיות, אך אם מבצעים חפירה באמצעים כבדים, כלומר חפירה עמוקה, יש צורך לבדוק את התת קרקע כדי למנוע פגיעה. התשתיות פרושות במקומות שונים ואינן מאוגדות לאזור אחד. חפירה ללא ביצוע איתור תשתיות קודם עלולה לפגוע בקווי חשמל, גז או מים ולהוות סכנה גדולה ונזק סביבתי, בעיקר כשמדובר באזור עירוני בו התשתיות רבות וצפופות.

אילו תשתיות תת קרקעיות קיימות?

-תשתיות חשמל – קווי מתח גבוה, קווי מתח נמוך, תאורה

-תשתיות גז עירוניות ובין עירוניות

-קווי תקשורת של בזק ושל כבלים

-תשתיות מים וביוב, ניקוז ובורות

כיצד מאתרים תשתיות?

ניתן לבצע איתור תשתיות מים, ביוב, חשמל, גז ותקשורת בכמה דרכים לפני בנייה או חפירה. ראשית יש לבדוק את מפות האזור, את התוכניות העירוניות והבין עירוניות כדי לברר אם יש קווים העוברים באזור לפי השרטוטים. בשלב השני, גם אם אין סימנים לקיום תשתית תת קרקעית, עדיין קיימת אפשרות שצינורות עוברים מתחת לפני הקרקע והם לא סומנו. על כן, חייבים לוודא שלא תהיה פגיעה ולבדוק באמצעים טכנולוגיים את הקרקע. הפעולה מתבצעת בעזרת מכשיר השולח גלים אלקטרומגנטיים אל תוך הקרקע בגבהים שונים, ומתקבלת תמונה של הצינורות המצויים בה, עוביים, החומר ממנו הם עשויים ומיקומם. כך ניתן לזהות אם מדובר בצינורות ביוב, מים, חשמל, גז או תקשורת. הצינורות שזוהו מסומנים בשטח ובמיפוי משורטט, כך גם החללים המצויים מתחת לפני הקרקע. כשמדובר על שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, ניתן לבצע איתור בשטחים גדולים ללא חפירה בפועל, דבר שחוסך זמן, משאבים וכסף.

לפעמים יש קושי באיתור התשתיות באמצעים הטכנולוגיים, ואז יהיה צורך לבצע חישוף קרקע, כלומר שאיבת עפר באמצעים מכניים או חפירה ממש כדי להגיע אל הצינורות ולחשוף אותם. פעולה זו מצריכה זהירות וידע של בעלי מקצוע מומחים כדי שהחפירה לחישוף לא תפגע בתשתיות. 

חברת פנדה איתור תשתיות מים מבצעת מיפוי של תשתיות שונות מתחת לפני הקרקע ומעליה באופן מדויק, כדי לספק תמונה ברורה לפני עבודות בנייה וחפירה בשטח. חפירה וקידוחים בתוואי הקרקע, גם אם נדמה שמדובר באזור מרוחק מיישוב, עלולים לגרום לפיצוצים בצינורות אשר ישפיעו על תושבים רבים ועלולים לסכן את העובדים באתר.

מיפוי צינורות המים והביוב הם צורך שקיים גם כשאין כוונה לבצע חפירה בשטח, אך בכל זאת מתגלות בעיות ברשת הצינורות התת קרקעית. נזילות, חיבורים פירטיים, פיצוצים, סתימות ובעיות ניקוז מצריכים גם הם בדיקה של המצב ללא חפירה ובשטחים נרחבים. כשיש צורך באיתור נזילות בצנרת תת קרקעית, נדרש שימוש במכשור ייעודי כדי למצוא את המקום המדויק של הנזילה ולא לחפור בשטח נרחב שלא לצורך. גם פעולה זו מתבצעת בעזרת מכשירים הפועלים בטכנולוגיה של החזרת גלים וקליטתם המאתרים את המיקום המדויק של הנזילה. מערכת הביוב העירונית מצויה גם היא מתחת לכבישים, ויש צורך לזהות בעיות באופן נקודתי כדי לתקן אתת הליקויים. בורות ביוב לפעמים מוסתרים מתחת לאדמה או לצמחייה וקשה לאתרם כשיש צורך לבדוק את מקור הסתימה או הנזילה. יש צורך לאתר את רשת הביוב ולבדוק אותה בלי לחפור בכל השטח. כך גם במקרה של הצפה בבתים, בבניינים משותפים או ברחובות עירוניים, כשרשת צינורות המים והביוב פרושה על פני שטח נרחב ולא ברור היכן התקלה. הצפה של רחובות כתוצאה מגשמים עזים, כפי שקורה לא פעם,  מצריכה מיפוי של תשתיות הביוב העירוניות באזור כדי לדעת היכן לבצע שאיבה ופתיחה של סתימות. רשת הניקוז העירונית עוברת ברחובות ומתחת לכבישים, מתחת למדרכות ובמוסדות ציבוריים. מיפוי רשת הביוב והניקוז תאפשר הגעה מדויקת אל מוקד הבעיה, כמו גם טיפול שוטף וניקוי רשת הניקוז לקראת החורף. בערים בהן מוקמות שכונות מגורים גדולות, יש חשיבות מכרעת בתכנון הקווים התת קרקעיים והתשתיות שייבנו. כדי לחבר את הבניינים העתידיים לרשת החשמל, המים, הביוב, הגז והתקשורת, יש צורך לדעת היכן ממוקמות המערכות הקיימות כדי ליצור חיבור רצוף. המידע הזה מתקבל על ידי אנשי המקצוע, בהם מהנדסים, כדי שיגיע לקבלנים ולמהנדסים המתכננים את הבנייה.

איתור ומיפוי הקרקע – לפנות למומחים

פנדה איתור תשתיות מים היא חברה המתמחה בתחום של איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות מדויק ומקצועי. אנו מבצעים איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות בפרויקטים שונים ברחבי הארץ, ונותנים שירות ללקוחות פרטיים, למוסדות ציבוריים, לרשויות ולחברות. אנו עושים שימוש בציוד המתקדם ואיכותי ביותר בתחום, כדי להגיע לתוצאות מדויקות ואמינות. אנו עובדים עם בעלי מקצוע מנוסים, אחראים ובעלי ידע בתחומם, הכוללים מהנדסים, מודדים, טכנאים ומפעילי ציוד מכני. שירותי האיתור שאנו מספקים מאפשרים למפות את השטח באופן מדויק, בלי לפגוע בסביבה, בלי הרס ובצורה ממוקדת ומדויקת. הטכנולוגיה הקיימת היום בשוק בתחום זה מסייעת לנו לתת שירות אמין, מקצועי ואחראי.

איתור תשתיות בחריש

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בעומר

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות בתל-אביב

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »

איתור תשתיות ביפו

מעוניינים לבצע חפירה גדולה בקרקע לצורך בנייה חדשה, תוספת בנייה, בניית מרתף או כל מטרה אחרת? אחד הדברים החשובים ביותר לביצוע עוד לפני שעלה הטרקטור

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!